• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ansökan om Skuldsanering

Alex2021

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
25 Januari 2021
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej allihopa
Jag har skickad ansökan om skuldsanering i september största misstaget var att jag lånade för att lösa andra lån till sist orkade inte mer, jag klarade inte med mina räkningar. Fick inledande i januari men i veckan fick jag brev från KFM begäran om yttrande jag har tagit ett lån i november men med detta lån jag löste andra lån som jag hade och betalade andra räkningar
Tror ni att det är kört för mig att jag får avslag

Ursäkta lite rörligt text
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Hej allihopa
Jag har skickad ansökan om skuldsanering i september jag för att jag tagit lön på lön för att lösa andra lön Fick inledande i januari men i veckan fick jag brev från KFM begäran om yttrande jag har tagit ett lån i november men med detta lån jag har löst andra lån och att betala mina andra räkningar.
Tror ni att det är kört för mig jag får avslag

Ursäkta lite rörligt text
Kan du genom utdrag bevisa att du betalt lån med lånet så är det inte säkert att det blir avslag.
Det är dock negativt att du fortsatt låna efter ansökan och gynnar någon borgenär med att betala lån till dom.
 

Alex2021

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
25 Januari 2021
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Kan du genom utdrag bevisa att du betalt lån med lånet så är det inte säkert att det blir avslag.
Det är dock negativt att du fortsatt låna efter ansökan och gynnar någon borgenär med att betala lån till dom.
Den banken har skrivit till KFM dom tycker inte att jag ska få skuldsanering beviljat
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Kan förstå dom...varför ta nytt lån efter du ansökt om skuldsanering?
Den banken tycker ju verkligen du gynnat andra borgenärer.
 

Sorgsen

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
11 Maj 2020
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
25
Poäng
102
Kan du genom utdrag bevisa att du betalt lån med lånet så är det inte säkert att det blir avslag.
Det är dock negativt att du fortsatt låna efter ansökan och gynnar någon borgenär med att betala lån till dom.

Men gäller inte det "nya" skulder man skaffat sig efter inledande?
Eller jag missförstått det? Innan det kan man väl inte gynna någon!?
Det ju då vid inledandet som rehabiliteringen börjar och man får chansen till "tillfrisknad" med hjälp av en handläggare.

När man söker, så är man förhoppningsvis införstådd. Men jag kan tänka mig att då väntetiden är lång att man "gör, ett sista" försök till att lösa sin situation. Månader innehåller många dagar, som innehåller många timmar, som innehållet många minuter AV tankar på -Kanske jag kan fixa det.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Du bör få avslag, har man inte gett upp lånekarusellen när man söker skuldsanering så är det gissningsvis ganska oskäligt att beviljas.
Att banken du fått lån hos trots att du hade initierat processen där staten ska tvinga banken att skriva bort en del av lånet protesterar låter fullt rimligt.
 

Sorgsen

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
11 Maj 2020
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
25
Poäng
102
Kan du genom utdrag bevisa att du betalt lån med lånet så är det inte säkert att det blir avslag.
Det är dock negativt att du fortsatt låna efter ansökan och gynnar någon borgenär med att betala lån till dom.

Det är detta jag inte kan förstå, om det gamla lånet är återbetalt, då måste det väl försvunnit från den lista han sökte med. OM det inte är så att han plussat på med massa extra i lån? Hur man man gynna någon borgenär som inte kommer redovisas eller ens synas i betalningsförslag?

Sen ser inte handläggarna redan vid inledning och när alla fått skicka in skulder, datumet alla skulder är tagna?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Men gäller inte det "nya" skulder man skaffat sig efter inledande?
Eller jag missförstått det? Innan det kan man väl inte gynna någon!?
Det ju då vid inledandet som rehabiliteringen börjar och man får chansen till "tillfrisknad" med hjälp av en handläggare.

När man söker, så är man förhoppningsvis införstådd. Men jag kan tänka mig att då väntetiden är lång att man "gör, ett sista" försök till att lösa sin situation. Månader innehåller många dagar, som innehåller många timmar, som innehållet många minuter AV tankar på -Kanske jag kan fixa det.
Har du skaffat nya skulder efter att du sökt skuldsanering så tror jag tyvärr att det blir avslag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp